Cik Talkative
Lovely Owner

Hye :) Welcome to my unprivate diary ♥



Diaries Owner Linkies Stuff

Hello earthlings or Aliens :/ Welcome to my blog :) Leave your footprints , please ? It'll be easy for me to blogwalking yours ♥


Footprints! ♥





Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: SitiSyuhadah
Re-Edited By: Miss T



CINTA TOPI DAN SKAF :- BAB 20

Ahhhhhhhhhhhhhh ! Kenapa semua ni berlaku kat aku ? Kenapa dye tak setia kat aku ! Siapa pulak jantan senget nihh ? Sabar Zafriel , Sabar ! Kau boleh mintak penjelasan kat dye esok , tapi boleh ke dye jujur ?. Baru 2 bulan nikah , dah timbul semua nih ! Ahhhhh ! Saat aku mula hidup bahagia dengan dye , kenapa boleh tiba tiba ada gambar nih ?

Zafriel Aiman meraup wajah dengan kedua dua tapak tangannya , Kecewa .Zafriel Aiman tidak pasti sama ada dye masih percayakan Ariana Qistina ataupun tidak . Sebentar lagi , Ariana Qistina akan balik dari butiknya . Dye berharap yang dye dapat kawal perasaannya .

"Assalamualaikum ." Ariana Qistina masuk lalu meluru ke arah Zafriel Aiman untuk mencium tangannya tetapi tidak disambut . Ariana Qistina tahu , pasti ade sesuatu yang berlaku kepada suaminya itu .Dye pantas menarik kembali tangannya lalu bergegas untuk masuk ke bilik . Tak sampai separuh jalan Zafriel Aiman menarik  tangan Ariana Qistina dengan kemas dengan riak muka yang serius .

"Abang nak bincang sesuatu dengan Ina . Duduk dulu ." Ariana Qistina menurut tanpa bersuara .

"Abang nak tanya , pernah tak Ina curang dengan abang walaupun sekali ? " Tanya Zafriel Aiman dengan tenang mengharapkan jawapan jujur dari Ina , isterinya tercinta .

"Ya Allah ... Yang ini ke yang abang serius sangat ? Subhanallah ! Demi Allah ,bang , Ina tak pernah curang dengan abang , Ina setia dengan abang  ."

"Ahhhh ! Abang nak kejujuran ada dalam jiwa isteri abang , bukan pembohong !"  Tengkingan Zafriel Aiman membuatkan Ariana Qistina tersentak . Tidak pernah Zafriel Aiman menengkingnya . Kini , dye telah hilang kesabarannya , dye tak akan pernah biarkan dirinya dipijak pijak . Ariana Qistina kini , ialah seorang yang kuat sejak peristiwa dye dan Aidil dulu .

"Hey ! Awak takde buktikan ? So ? buat apa awak tengking2 saya ? Saya dah bersumpah yang saya tak pernah curang . Itu belum cukup lagi ke buat awak hahh ? Jangan suka tuduh menuduh okey ? Saya tak suka ! " Balas Ariana Qistina dengan lantang .

"Owhhh ! Nak bukti ? Nak bukti ? Nahh ! Kau ambik bukti ni , kau teliti betol2 ! " Tengking Zafriel sambil melemparkan gambar itu ke atas meja . Saat itu , hati Zafriel Aiman berdebar-debar menunggu tindakan Ariana Qistina yang seterusnya .

Ariana Qistina meniliti gambar tersebut .Kemudian dye mengambil salah satu gambar yang ade di atas meja lalu melemparkan ke muka Zafriel Aiman . Perangainya yang suka marah-2 masih tidak berubah walaupun kepada suaminya sendiri .

"Nihh ? Ni yang kau kata bukti hah ? Kau ingat aku jahil sangat ke ? Sumpah , sebagai isteri aku tak pernah curang . Aku cuba , Aku cuba untuk jadi isteri yang solehah dan yang terbaik untuk kau . Tapi , kalau setakat ni saja kepercayaan kau pada aku , Aku pasrah . Takkan aku nak paksa kau percaya aku kan ? Perempuan jahil macam aku nihh , tak layak jadi isteri kau . Ariel , Seorang suami patut mempercayai isterinya . You should believe me instead of that . I'm your wife ." Dalam kata-kata itu , Ariana Qistina menitiskan air matanya . Sedih di hati hanya tuhan sahaja yang tahu .

"Habis tu , kalau bukti ni tak cukup lagi , kau nak suruh orang tu hantar video kat aku pulak ? Nak buat aku lebih sakit hati ? Hah ? "

"Hey , So what kalau orang tu hantar video pun , Kau tak tahu apa yang kitorang cakapkan , so , semua ni akan tetap menjadi tuduhan tanpa bukti yang kukuh . Kalau kau nak tahu , hati aku tak pernah terbukak dekat mana-2 lelaki pun selepas apa yang terjadi antara aku dengan Aidil . So , takkan aku nak berdrama dengan dye kat depan orang cam siott je ? Use Your brain , Ariel . " kata Qistina sambil menolak Zafriel Aiman dengan perlahan menggunakan jari telunjuknya.

"Behave , Qis ! You're my wife , you shouldn't do that to me . Sebab selagi aku suami kau , aku boleh buat macam-2 dekat kau . " Kata Zafriel dengan sinis sambil memandang Qistina dengan pandangan yang tajam .

"Owwh , Macam-2 ? . Then , Ceraikan aku . Maybe , we're not meant to be together . Who cares ? You don't trust me anymore , don't you ?" kata Qistina .

"Selagi aku masih bernafas , aku takkan ceraikan kau . Kalau aku terima gambar ni lagi , aku tetap takkan ceraikan kau . Tapi aku akan gantung kau tak bertali, Qis . Ini bukan mimpi , tapi realiti ." Kata Zafriel sebelum berlari  naik ke anak tangga sehingga sampai ke biliknya .

Ariana Qistina pula serba salah untuk masuk ke dalam bilik tidur . Dye menjadi tidak selesa dengan Zafriel Aiman . Dye fikir , Zafriel lah lelaki yang ditakdirkan untuknya selama ni . Tapi kalau beginilah keadaannya , dye percaya bahwa rumah tangga mereka takkan kekal lama .

Begitu juga sebaliknya , Zafriel terlalu sayangkan Ariana Qistina dan dye takkan lepaskan Ariana begitu saja . Segala memori bersamanya tak akan dapat dilupakan . Zafriel berasa sayu apabila melihat air mata Ariana Qistina mengalir di pipi , tapi kerana Ego , dye sanggup mengetepikan segalanya .

Support Amy kat >Sini<